Kuvaus
Uhkatilanteiden hallinta -koulutus
Uhkatilanteiden hallinta koulutus on suunniteltu auttamaan eri alojen ammattilaisia turvaamaan työympäristönsä ja hallitsemaan uhkatilanteita ammattimaisesti. Kurssilla keskitytään käytännön taitoihin ja strategioihin, jotka auttavat sinua kohtaamaan haastavat asiakkaat, hallitsemaan stressireaktion ja ennaltaehkäisemään väkivallan uhkaa työpaikalla.
Kenelle koulutus on tarkoitettu?
Olemme kouluttaneet useiden eri alojen ammattilaisia varautumaan ja selviytymään haastavista asiakastilanteista. Asiakkaitamme ovat mm. oppilaitokset, palvelualan yritykset, sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaiset sekä muut aiheesta kiinnostuneet.
Väkivaltaa ja sen uhkaa esiintyy keskimääräistä enemmän palvelualoilla, sosiaali- ja terveydenhoitoalalla, turvallisuusalalla, kasvatus- ja opetusalalla, hotelli- ja ravintola-alalla, kaupan alalla sekä kuljetusalalla. Yksintyöskentely ilta- ja yöaikaan lisää huomattavasti väkivallan riskiä.
On työnantajan velvollisuus huolehtia työntekijöiden turvallisuudesta ja terveydestä työssä sekä järjestettävä työ ja työolosuhteet siten, että väkivallan uhka ja väkivaltatilanteet ehkäistään mahdollisuuksien mukaan ennakolta.
Käy vilkaisemassa alta video, jossa Sec And Safe Solutionsin yrittäjä ja pääkouluttajana toimiva Aleksi Korhonen kertoo uhkatilanteiden hallinnasta suositussa ALFALAND-podcastissa
Mitä koulutus sisältää?
Uhkatilanteiden hallinta -koulutuksemme auttavat sinua kohtaamaan haastavatkin tilanteet ja selviytymään niistä. Jokaisella meistä on oikeus kokea olomme turvalliseksi työpaikalla ja päästä terveenä kotiin jokaisen työpäivän päätteeksi.
Koulutuksessa käydään läpi myös debriefing-toimet. Ammattitaitoiset kouluttajamme kertovat käytännönläheisesti ja tosielämän esimerkkejä käyttäen väkivalta- ja uhkatilanteista. Koulutuksen aikana henkilöstönne pääsee tutustumaan uhkatilanteiden hallintaan käytännössä sekä oppimaan hätävarjelun perusteet. Koulutuksessa tutustutaan myös muun muassa työturvallisuuslakiin ja rikoslakiin.
Koulutuksen materiaalit ja sisältö räätälöidään aina yksityiskohtaisesti, asiakkaidemme tarpeiden mukaisesti. Koulutusmateriaalit jotka tuotamme koulutustapahtumaanne, ovat käytettävissänne myös koulutuspäivän jälkeen, jolloin koulutuksessa käytyihin asioihin on helppo palata myöhemminkin työpaikalla.
Uhkatilanteiden hallinta -koulutuksen sisältö:
- Häiriökäyttäytymisen taustatekijät
- Oma käyttäytyminen ristiriitatilanteessa
- Uhka- ja vaaratilanteiden ennaltaehkäisy
- Toiminta vaaratilanteissa ja vaaratilanteiden jälkeen
- Stressireaktio
- Stressin hallinta
- Käytännön harjoitteet
- Jälkihoito ja raportointi
Miksi koulutuksemme on erinomainen juuri teidän yrityksellenne?
Koulutuksen sisältö määritellään aina tapauskohtaisesti vastaamaan juuri teidän yrityksenne ja ammattialan tarpeita.
Koulutuksen kesto määräytyy koulutuksen sisällön sekä osallistujamäärän mukaan. Lähtökohtaisesti koulutuksen kesto on 4-8h. Koulutus voidaan järjestää lähikoulutuksena sekä webinaarikoulutuksena, etänä. Järjestämme koulutuksia ympäri Suomen.
”Vapaa-ajan aktiviteetin asiakaspalveluhenkilöstölle järjestettynä koulutus oli todella tarpeellinen, se antoi avaimia sekä lisävarmuutta toimia stressaavissa ja hankalissa asiakaspalvelutilanteissa. Kouluttajat oli ammattitaitoisia ja todella mukavia. Henkilökunnan palaute: Jokaisen asiakaspalvelijan tulisi käydä tämä koulutus. ” – Jannika Liikanen, Megazone
Kouluttajiemme ammattitaito ja käytännönläheinen tapa lähestyä aihetta antaa henkilöstöllenne työkalut haastavan asiakkaan kohtaamiseen sekä uhkaavista tilanteista selvitymiseen. Kouluttajillamme on monipuolinen kokemus turvallsuusalan eri tehtävistä yksityisellä- ja viranomaispuolella.
Meiltä löytyy myös ammattitaitoa kriisi- ja poikkeusoloissa toimimiseen, ennakointiin, suunnitteluun sekä jatkuvuuden hallintaan.
Hanki koulutus, tuet samalla suomalaista pienyritystä ja suomalaista osaamista!
Ostamalla koulutuksen meidän kauttamme, tuet samalla pienyrittäjän toimintaa. Kiitos että olet mukana tukemassa suomalaista osaamista ja suomalaisia pienyrityksiä.
Koulutus omalle ryhmällesi? – Onnistuu!
Järjestämme Uhkatilanteiden hallinta -koulutukset asiakkaidemme omille ryhmille. Koulutuksen sisällössä huomioidaan aina asiakasyrityksen toimiala, työympäristö ja sen erityispiirteet sekä tapaturmariskit.
Voit tilata koulutuksen omalle ryhmällesi soittamalla 050 5411 229, sähköpostitse [email protected] tai tarjouspyyntölomakkeemme kautta, alla olevasta painikkeesta.
Jos olet pohtinut, paljonko maksaa järjestää koulutus omalle ryhmällenne, käythän tutustumassa etusivumme alaosasta löytyvään hintalaskuriin.
Koulutukseen osallistuja 3.9.2021 –
Mielenkiintoinen ja hyvä koulutus. Varmasti avuksi, kiitos
Koulutukseen osallistuja 3.9.2021 –
Yllätti positiivisesti. Pienet mutta runsaslukuiset faktat ihmismielen toiminnasta oli tosi hyviä. Laittoi ajattelemaan paljon, ja peilaamaan omaa olemista & toimintaa innostuneemmin kuin aikoihin.
Koulutukseen osallistuja 3.9.2021 –
Kiitokset koulutuksesta, hyödyllistä tietoa jota voi hyvin käyttää työelämässä Kiitos 🙂
Koulutukseen osallistuja 3.9.2021 –
Kiitos! Oli todella ajatuksia herättävä ja inspiroiva koulutus!
Koulutukseen osallistuja 2.9.2021 –
Suuret kiitokset päivän annista. Uskon, että työntekijämme sai tästä paljon työkaluja ja ajattelemisen aihetta arkeen.
Koulutukseen osallistuja 2.9.2021 –
Kiitos kivasta päivästä.
Koulutukseen osallistuja 2.9.2021 –
Kiitos mielenkiintoisesta koulutuksesta. Tässä tuli paljon tuttua ja myös uuttakin asiaa käsiteltäväksi. Nämä ovat tärkeitä asioita joita olisi hyvä tasaisin väliajoin käydä läpi ja kiva että sain osallistua tähän! Kiitos paljon!
Koulutuksen tilaaja 31.10.2022 –
Kiitos koulutuksesta! Alkukartoitus ja tarpeeseen mukautettu koulutuksen räätälöinti oli erityisen kiva juttu, näin koimme että saimme juuri tarpeisiimme vastaavan koulutuksen henkilökunnalle. Sain henkilökunnalta palautetta, että tällainen olisi loistava ihan oletuksena asiakaspalvelutöitä tekeville, hankalilta tilanteilta kun ei näissä töissä voi koskaan täysin välttyä.
Koulutukseen osallistuja 31.10.2022 –
Todella hyviä vinkkejä uhkatilanteessa toimimiseen, stressaavista tilanteista palautumiseen, kuinka omaa stressinsieto- ja suorituskykyä voi harjoittaa mm. mielikuvaharjoituksilla ja levolla. Kiva että tärkeän asian äärellä vetäjiltä irtosi huumoria ja heittäytymistä kuvitteellisiin tilanteisiin ja päästiin jakamaan myös omia kokemuksia. Hyvin piditte koko porukan kiinnostuneena, kiitos koulutuksesta!
Koulutukseen osallistuja 31.10.2022 –
Kiitos mukavasta koulutuksesta! Olen käynyt aiemmin järjestyksenvalvoja koulutuksessa oli kiva kerrata jv-kurssillakin käytyjä asioita. Jokaisessa asiakaspalvelutehtävässä tulisi järjestää mahdollisuus osallistua tälle kurssille. Helpottaisi varmasti monen mieltä!
Koulutukseen osallistuja 7.8.2024 –
Kunnon hyvä
Koulutukseen osallistuja 7.8.2024 –
Hyvin konkretisoituja tilanteita ja selkeitä neuvoja. Huomioitiin myös se, että jokainen tilanne on yksilöllinen. Hyvät diat. Kouluttajalla hyvä ulosanti ja rauhallinen esitystapa. Keskusteltaessa hän kuunteli ja kommentoi, mikä ei ole aina suinkaan kouluttajille luontevaa.
Koulutukseen osallistuja 7.8.2024 –
Kiitos koulutuksesta
Koulutukseen osallistuja 7.8.2024 –
Tykkäsin erityisesti Aleksin antamista esimerkeistä: esim Case Estonia ja dokkarikaverin tapaaminen ja esim siskon ja veljen onnettomuustilanteen erilainen havainnointi ja muistaminen. Sekä Aleksin vuorovaikutustaidoista: antoi runsaasti tilaa osallistujille kertoa kokemuksistaan! Kiitos! <3
Koulutukseen osallistuja 2.10.2024 –
Kiitos tärkeä asia
Koulutukseen osallistuja 2.10.2024 –
Kiitos