Uhkatilanteiden hallinta -koulutus

5.00 viidestä
(10 tuotearviota)

Suomessa lähes joka kolmas työntekijä kohtaa väkivaltaa tai sen uhkaa työpaikallaan. Me koulutamme henkilöstönne suojautumaan väkivallan uhalta, ennakoimaan ja lukemaan uhkaavan tilanteen kehittymistä sekä toimimaan tilanteessa. Järjestämme koulutuksia ympäri Suomen.

Koulutuskokonaisuuteen voidaan sisällyttää myös muita uhkatilanteiden hallintaa tukevia aiheita kuten: ensiapua, alkusammutusta, työturvallisuutta ja turvallisuuskävelyiden järjestämistä.

 

Kuvaus

Kenelle koulutus sopii?

Olemme kouluttaneet useiden eri alojen ammattilaisia varautumaan ja selviytymään haastavista asiakastilanteista. Asiakkaitamme ovat mm. Oppilaitokset, palvelualan yritykset, sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaiset sekä muut aiheesta kiinnostuneet.

Väkivaltaa ja sen uhkaa esiintyy keskimääräistä enemmän palvelualoilla, sosiaali- ja terveydenhoitoalalla, turvallisuusalalla, kasvatus- ja opetusalalla, hotelli- ja ravintola-alalla, kaupan alalla sekä kuljetusalalla. Yksintyöskentely ilta- ja yöaikaan lisää huomattavasti väkivallan riskiä.

On työnantajan velvollisuus huolehtia työntekijöiden turvallisuudesta ja terveydestä työssä sekä järjestettävä työ ja työolosuhteet siten, että väkivallan uhka ja väkivaltatilanteet ehkäistään mahdollisuuksien mukaan ennakolta.

Mitä koulutus sisältää?

Uhkatilanteiden hallinta -koulutuksemme auttavat sinua kohtaamaan haastavatkin tilanteet ja selviytymään niistä. Jokaisella meistä on oikeus kokea olomme turvalliseksi työpaikalla ja päästä terveenä kotiin jokaisen työpäivän päätteeksi.

Koulutuksessa käydään läpi myös debriefing-toimet. Ammattitaitoiset kouluttajamme kertovat käytännönläheisesti ja tosielämän esimerkkejä käyttäen väkivalta- ja uhkatilanteista. Koulutuksen aikana henkilöstönne pääsee tutustumaan uhkatilanteiden hallintaan käytännössä sekä oppimaan hätävarjelun perusteet. Koulutuksessa tutustutaan myös muun muassa työturvallisuuslakiin ja rikoslakiin.

Uhkatilanteiden hallinta -koulutuksen sisältö:

  • Häiriökäyttäytymisen taustatekijät
  • Oma käyttäytyminen ristiriitatilanteessa
  • Uhka- ja vaaratilanteiden ennaltaehkäisy
  • Toiminta vaaratilanteissa ja vaaratilanteiden jälkeen
  • Stressireaktio
  • Stressin hallinta
  • Käytännön harjoitteet
  • Jälkihoito ja raportointi

Miksi uhkatilanteiden hallinnan koulutuksemme on erinomainen juuri teille?

Koulutuksen sisältö määritellään aina tapauskohtaisesti vastaamaan juuri teidän yrityksenne ja ammattialan tarpeita. Järjestämme koulutuksia ympäri Suomen.

Kouluttajiemme ammattitaito ja käytännönläheinen tapa lähestyä aihetta antaa henkilöstöllenne työkalut haastavan asiakkaan kohtaamiseen sekä uhkaavista tilanteista selvitymiseen. Kouluttajillamme on monipuolinen kokemus turvallsuusalan eri tehtävistä yksityisellä- ja viranomaispuolella.

Meiltä löytyy myös ammattitaitoa kriisi- ja poikkeusoloissa toimimiseen, ennakointiin, suunnitteluun sekä jatkuvuuden hallintaan.

Hankkimalla koulutuksen kauttamme, tuet pienyrittäjää

kiitos

Ostamalla koulutuksen meidän kauttamme, tuet samalla pienyrittäjän toimintaa. Kiitos että olet mukana tukemassa suomalaista osaamista ja suomalaisia pienyrityksiä.

Uhkatilanteiden hallinnan koulutus omalle ryhmällesi? – Onnistuu!

Järjestämme koulutuksia myös asiakkaidemme omille ryhmille, ympäri Suomen. Koulutuksen sisällössä huomioidaan aina asiakasyrityksen toimiala, työympäristö ja sen erityispiirteet sekä riskit. Koulutus voidaan järjestää asiakkaan omissa tiloissa, asiakkaan toivomana ajankohtana. Koulutus voidaan tarvittaessa järjestää myös ulkomailla sekä englanninkielisenä.

Voit tilata koulutuksen omalle ryhmällesi soittamalla 050 5411 229, sähköpostitse [email protected] tai tarjouspyyntölomakkeemme kautta.

10 arviota tuotteelle Uhkatilanteiden hallinta -koulutus

  1. 5 viidestä

    Koulutukseen osallistuja 3.9.2021

    Mielenkiintoinen ja hyvä koulutus. Varmasti avuksi, kiitos

  2. 5 viidestä

    Koulutukseen osallistuja 3.9.2021

    Yllätti positiivisesti. Pienet mutta runsaslukuiset faktat ihmismielen toiminnasta oli tosi hyviä. Laittoi ajattelemaan paljon, ja peilaamaan omaa olemista & toimintaa innostuneemmin kuin aikoihin.

  3. 5 viidestä

    Koulutukseen osallistuja 3.9.2021

    Kiitokset koulutuksesta, hyödyllistä tietoa jota voi hyvin käyttää työelämässä Kiitos 🙂

  4. 5 viidestä

    Koulutukseen osallistuja 3.9.2021

    Kiitos! Oli todella ajatuksia herättävä ja inspiroiva koulutus!

  5. 5 viidestä

    Koulutukseen osallistuja 2.9.2021

    Suuret kiitokset päivän annista. Uskon, että työntekijämme sai tästä paljon työkaluja ja ajattelemisen aihetta arkeen.

  6. 5 viidestä

    Koulutukseen osallistuja 2.9.2021

    Kiitos kivasta päivästä.

  7. 5 viidestä

    Koulutukseen osallistuja 2.9.2021

    Kiitos mielenkiintoisesta koulutuksesta. Tässä tuli paljon tuttua ja myös uuttakin asiaa käsiteltäväksi. Nämä ovat tärkeitä asioita joita olisi hyvä tasaisin väliajoin käydä läpi ja kiva että sain osallistua tähän! Kiitos paljon!

  8. 5 viidestä

    Koulutuksen tilaaja 31.10.2022

    Kiitos koulutuksesta! Alkukartoitus ja tarpeeseen mukautettu koulutuksen räätälöinti oli erityisen kiva juttu, näin koimme että saimme juuri tarpeisiimme vastaavan koulutuksen henkilökunnalle. Sain henkilökunnalta palautetta, että tällainen olisi loistava ihan oletuksena asiakaspalvelutöitä tekeville, hankalilta tilanteilta kun ei näissä töissä voi koskaan täysin välttyä.

  9. 5 viidestä

    Koulutukseen osallistuja 31.10.2022

    Todella hyviä vinkkejä uhkatilanteessa toimimiseen, stressaavista tilanteista palautumiseen, kuinka omaa stressinsieto- ja suorituskykyä voi harjoittaa mm. mielikuvaharjoituksilla ja levolla. Kiva että tärkeän asian äärellä vetäjiltä irtosi huumoria ja heittäytymistä kuvitteellisiin tilanteisiin ja päästiin jakamaan myös omia kokemuksia. Hyvin piditte koko porukan kiinnostuneena, kiitos koulutuksesta!

  10. 5 viidestä

    Koulutukseen osallistuja 31.10.2022

    Kiitos mukavasta koulutuksesta! Olen käynyt aiemmin järjestyksenvalvoja koulutuksessa oli kiva kerrata jv-kurssillakin käytyjä asioita. Jokaisessa asiakaspalvelutehtävässä tulisi järjestää mahdollisuus osallistua tälle kurssille. Helpottaisi varmasti monen mieltä!

Lisää arvio